субота, 5. јануар 2008.

NetBeans bug



Evo da nastavim tradiciju da postujem nešto svakih mesec dana :)
Šalu na stranu. Ovih prazničnih dana radim projekat (tačnije, domaći) za faks. Radi se o implementaciji nekih numeričkih algoritama u Javi. S obzirom da se traži GUI, prirodan izbor alata je NetBeans IDE. I ja ga instalira i napravim novi projekat i počnem sa kodiranjem.

Međutim, editor u NetBeans-u je vrlo čudno reagovao na upotrebu miša i skrolovanje teksta. Da pojasnim, prilikom skrolovanja mišem, ostaje trag kursora a tekst koji dolazi je vrlo nerazumljiv (slično kao na snimku). Iznuđeno rešenje (na engleskom: workaround) je bilo da ne koristim miš za skrolovanje ili da posle svakog skrolovanja selektujem tekst koji hoću da pročitam (!?) i to je radilo. I tako sam ja skoro dva dana radio.

Posle konsultacije sa jednim kolegom, koji ima više iskustva sa pomenutim alatom, potražim ja na netu (čitaj Google-u) informacije za ovaj moj problem. Nađem da možda postoji problem sa kompatibilnošću JDK6 sa mojim čipsetom (Intel 945GM) i integrisanom grafikom na njemu (wtf mate!?). OK. Skinem ja novi drajver za grafičku i instaliram. I na moje iznenađenje, NetBeans radi i ne brljavi prilikom skrolovanja.

Ako ste pogledali snimak, videli ste da baš i nije sve kako treba. Nova manifestacija bug-a je sledeća. NetBeans izabere random neku klasu u kojoj će da brljavi kod, dok u drugim neće. Takođe, u nekim GUI klasama, kada kliknem na "Source", brljavi samo kada raširim deo koda, koji je IDE generisao. Da stvar bude još i gora, gore navedeno iznuđeno rešenje ne radi. Da bih mogao da čitam kod, moram da ga selektujem i da ga tako selektovanog čitam. A ako hoću nešto da izmenim, jedino linija u kojoj je pozicioniran kursor je čitljiva.

Zaključak: "Pomagajte drugovi, hoću da se ubijem." Ozbiljno, ako neko ima rešenje za ovaj problem (a da nije: "Ne koristi NetBeans.") neka javi.

Нема коментара: